Március végén egy izgalmas, új esemény debütált a veszprémi Katedra Coworking-ben: a Cápák között tévéműsor és Steigervald Krisztián: Generációk Harca című könyve ihlette az eseményt, ami a Pitch Pong nevet kapta. A kapcsolatépítő befektetési társasjátékban 8 meghívott résztvevő tesztelhette befektetési ösztöneit és tanulhatott a különböző tapasztalatú, érdeklődési körű és eltérő generációkat képviselő játékostársaktól.
Mi az a Pitch Pong?
A Pitch Pong egy játékos tudásmegosztó és kapcsolatépítő esemény, vállalkozói érdeklődésű résztvevők számára. A lényege, hogy összesen 8 játékos 8 valós startup ötletet értékel, majd a rendelkezésre álló zsetonokkal befektet az ötletekbe. A játékot az nyeri, aki a végső elszámolás során a legtöbb pénzt zsebeli be.
A játékhoz a friss startup ötletek olyan közösségi platformokról kerülnek ki, mint a Pozi.io, a Tőkeportál vagy a Branch. Minden alkalommal más ötlet kerül a Pitch Pong asztalára, melyeket részletes anyagok, leírások vagy videók alapján értékelhetnek a játékosok.
Az esemény célja, hogy az adott környéken, városban összekösse a vállalkozói érdeklődésű szakembereket. A résztvevők kizárólag meghívással kerülhetnek be a játékba, minden alkalommal új emberek kapnak meghívót. A szervezők kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy igazán színes, diverz társaság szerveződjön össze. Annak érdekében, hogy különböző generációk és tapasztalatok legyenek reprezentálva a játékosok körében, 4 kategóriában kerülnek kiválasztásra a meghívott résztvevők:
A FŐNÖK: Harcedzett vállalkozó vagy felsővezető, aki legalább 20 éve aktívan dolgozik (ergo megtapasztalt különféle gazdasági helyezeteket és eseményeket). Minimum 300 millió Ft éves árbevételű cége van vagy céget vezet, legalább 5 éve. Az X generáció tagja, 1965–1979 között született.
A FÜGGETLEN: 30 év feletti független szakember, vállalkozó, aki B2B területen dolgozik. Minimum 5 év tapasztalata van egyszemélyes vállalkozás építésében, jól ismeri a műfaj kihívásait. Több céggel is dolgozott már, így van egy átfogó képe arról, hogy milyen jellemző kihívásokkal szembesülnek a hazai KKV-k és milyen megoldásokat alkalmaznak. Az Y generáció tagja, 1980–1994 között született.
AZ ÚJONC: 30 év alatti fiatal szakember, alkalmazott vagy vállalkozó. Agilis, a modern világ problémáira választ adó vállalkozást épít vagy támogat. A Z generáció tagja, 1995–2001 között született.
A JÖVŐ: Egyetemista vagy középiskolás, akit érdekel a vállalkozói világ. Kíváncsi, lelkes fiatal. A Z generáció tagja, 2002–2009 között született.
A résztvevők számára a legnagyobb vonzerő, hogy játék közben megismerhetnek izgalmas startup ötleteket és környékbeli szakemberekkel bővíthetik a kapcsolati hálójukat. A befektetési döntéseket a játék során meg kell indokolni, így sok-sok értékes gondolat, tapasztalt is gazdát cserél.
Vállalkozók, szabadúszók, egyetemisták: bemutatkozik a teszt csapat
A DEMO esemény 2024. március 21-én került megrendezésre a veszprémi Katedra Coworking-ben. A játékvezető ezúttal a játék kitalálója és tervezője, Filep Szilvia volt. Szilvi marketing szakember és tapasztalt közösségépítő, a Coworking Hungary Szövetség alapítója és a Katedra Coworking társalapítója. A játék gördülékeny lebonyolítását Zimonyi Barbara felnőttképzési tréner segítette (emellett Barbi a veszprémi, pécsi és székesfehérvári Katedra Nyelviskolát működtető Nyelvtanoda Kft. társtulajdonosa).
Lássuk a játékosokat:
A Főnök kategória:
Véh Balázs, a Nyelvtanoda Kft. tulajdonos-ügyvezetője. Már az egyetemi évek alatt elkezdett vállalkozni, azóta számos területen szerzett tapasztalatot. Startup befektető, több kockázati tőke alapba is beszállt az elmúlt években.
Szabó Tamás, a Virgo Systems regionális informatikai igazgatója, széleskörű tapasztalattal (több mint 15 év) a szoftver projektmenedzsment és -fejlesztés területén. A nemzetközi növekedési potenciállal rendelkező ötleteket és prototípusokat inkubáló Virgo Ventures csapatának tagja.
A Független kategória:
Borbély Viktor mobilalkalmazás-fejlesztő. Szakterületei a Flutter, Spring Boot, GCP, AWS.
Mellette olyan saját projekteken is dolgozik, mint az Applify, amivel átalakíthatod weboldaladat egy intuitív és stílusos mobil alkalmazássá.
Horváth Tamás angol szakfordító, aki öt éve foglalkozik szabadúszóként szakfordítással. Elsősorban informatika, üzlet és építészet/tájépítészet terén. Az utóbbi időben Tamást egyre jobban érdekli a közösségi mezőgazdaság, jelenleg egy Veszprém megyei kosárközösség elindításában segédkezik.
Az Újonc kategória:
Beck Enikő, marketing szakember. Médiaügynökségi tapasztalattal rendelkezik, több vállalkozás média és rendezvény megrendeléseit és megjelenéseit koordinálja.
Pass Balázs, email marketinges. 4 éve segít vállalkozásoknak jobb eredményeket elérni jobb szövegek, hirdetések és emailek segítségével.
A Jövő kategória:
Kriskó Gábor, a Pannon Egyetem informatikus hallgatója.
Tímár László, a Pannon Egyetem programtervező informatikus hallgatója.
A jó hangulatú játék során számos értékes gondolat elhangzott, és nemcsak a legtöbb tapasztalattal rendelkező szakemberektől. A technológia újdonságok, a digitalizáció, a mesterséges intelligencia olyan területek, ahol a fiatalabb generáció otthonosabban mozog, hiszen ebbe születtek bele, ez számukra a normalitás, a komfortzóna.
A játék szervezői hisznek abban, hogy a jövőálló, sikeres vállalkozások kulcsa a friss tudás összekapcsolása az évtizedes tapasztalatokkal. Ebben segíthet a Pitch Pong, ahol játékos formában kapcsolódhatnak össze a különböző generációk és oszthatják meg gondolataikat.
Kedvet kaptál? Jelentkezz játékosnak!
Ha szívesen részt vennél a játékban és magadra ismersz a fenti kategóriák valamelyikében, jelentkezz játékosnak Veszprémben! A regisztráció mindössze pár percet vesz igénybe, melyet követően a játék szervezői egy rövid telefonhívás keretében erősítik meg a részvételi szándékodat.